Ústav fyzikálního inženýrství - obor Fyzikální inženýrství a nanotechnologie Ústav fyzikálního inženýrství - obor Fyzikální inženýrství a nanotechnologie
ÚFI 

Fórum

   Výuka


Vyhledávání

 

Vyhledávání osob

 

Klikněte na tlačítko Najdi ..

Mapa serveru

Odkazy:

OSA (the Optical Society) Student chapter of Czech Republic

/Fórum/Výuka     

Názory na výuku

Zde můžete zveřejnit názory, které se týkají výuky zajišťované ústavem.



Diskuse  Nový příspěvek         Řadit: souvislost   datum
<< <  1 2 3 4 5 ...53 54 55 56 57 58  > >>

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nelogický systém zkoušky (J. Spousta, 06.01.2005 19:03) Reagovat

Vazeny pane Matthieu, je toho od kazdeho trochu - hodne motivovat, ale zaroven nezkazit dobreho studenta a neposkodit jej, kdyz to zvladne jinym zpusobem, nez ostatni (pozor ale, to muze byt muj subjektivni nazor). Slavny fyzik - Richard Feynman - kdysi pronesl vetu, kterou si casto pripominam, kdyz premyslim o nasem pedagogickem snazeni, cituji: "Kazdy pedagogicky proces je predem urcen k nezdaru vyjma tech nekolika pripadu, kdy je zbytecny." Neni to pro nas ucitele prilis povzbudive, ale obavam se, ze dost pravdive. Asi tedy nejvice zalezi na vas a pak teprve na nas, abychom vas svym pristupem nezkazili a neznechutili vam fyziku, ktera je, marna slava ja si to opravdu myslim, krasna. S uctou a pozdravy Jiri Spousta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nelogický systém zkoušky (Matthieu, 06.01.2005 17:37) Reagovat

Vy me taky berete za slovo, nic takoveho jsem prece ani v nejmensim nenaznacil. Zkratka jsem si vzpomnel na ten vyrok a zajimalo me jestli je mineny chladne vazne nebo jestli to nakonec nebylo motivovani studentu aby meli duvod se ucit. Nic vic nic min. S uctou M.

Re: Re: Re: Re: Re: Nelogický systém zkoušky (J. Spousta, 05.01.2005 10:57) Reagovat

Pane Matthieu, vite o nekom, kdo by mel u mne z Fyziky I trojku nebo i dvojku, kdyz u zkousky umel vse?

S pozdravy

Jiri Spousta

Re: Re: Re: Re: Nelogický systém zkoušky (Matthieu, 04.01.2005 17:33) Reagovat

Vase odpoved mi prijde spravedliva, kdo by s ni tedy nebyl spokojeny. Na druhou stranu jste to byl vy sám (jisty ... Jiri Spousta) kdo minulý rok motivoval studenty sloganem "Nekaslete na testy ani na pisemky i kdyz uz mate zapocet protoze se muze stat ze to u zkousky budete umet na jednicku ale dostanete treba.. trojku." Proto jsem rad, ze to tak není.

Re: Re: Re: Nelogický systém zkoušky (J. Spousta, 29.12.2004 11:30) Reagovat

Vazeny pane Matthieu, mohu Vam odpovedne napsat, ze pokud se mezi studenty vyskytne nekdo, kdo bude mit u mne v prubehu zkousky vyborne vysledky, dostane vyborne ohodnoceni i kdyz nebude mit dostatek bodu "za zady" ze cviceni. Mozna se Vam to bude zdat divne, ale vetsina prednasejicich radeji dava vyborne znamky, nez nedobre (az zadne). Staci tato odpoved?

S uctou

Jiri Spousta

Re: Re: Nelogický systém zkoušky (Matthieu, 28.12.2004 16:48) Reagovat

No, prece jenom zkusenosti se studenty mate vic vy.. Ale prece: Co byste vzkazali studentovi ktery si chce odnest "acko", ale uz ke zkousce si neprinese dost bodu ? Je tu sance ze svym vykonem obloudi zkousejiciho natolik ze ten mu da A aniz by bylo potreba se hlasite domahat svych prav ? Jinak stastny novy rok nam vsem :-)

Re: Zkouška z Fyziky II. (Spousta, 22.12.2004 14:13) Reagovat

Dekujeme Vam za dotaz ohledne existence ci neexistence oficialniho "tahaku" u zkousky z Fyziky II: Domnivame se, ze bude paradoxne pro studenty vyhodnejsi, kdyz se na "tahak" spolehat nebudou moci. Tak totiz lze pri opravach (za predpokladu, ze student cti moralni kodex studenta VUT a hnusi se mu opisovani natolik, ze mu ani na mysl neprijde podvodem dopracovati se k uspechu) ohodnotit vse pozitivni, co se v pisemne praci nachazi. Texty zadani bychom samozrejme volili z HRW tak, aby reseni bylo mozne s minimem "odvozovacek", jak Vy pisete. Pripadne "matematicke" problemy budou sdeleny (pozor, derivace funkce x na druhou podle x neni matematickym problemem ve druhe tride na FSI VUT v Brne!),

s pozdravy (i pranim peknych Vanoc a dobreho roku 2005!)

Jiri Spousta

Re: Zkouška z Fyziky II. (Spousta, 22.12.2004 14:13) Reagovat

Dekujeme Vam za dotaz ohledne existence ci neexistence oficialniho "tahaku" u zkousky z Fyziky II: Domnivame se, ze bude paradoxne pro studenty vyhodnejsi, kdyz se na "tahak" spolehat nebudou moci. Tak totiz lze pri opravach (za predpokladu, ze student cti moralni kodex studenta VUT a hnusi se mu opisovani natolik, ze mu ani na mysl neprijde podvodem dopracovati se k uspechu) ohodnotit vse pozitivni, co se v pisemne praci nachazi. Texty zadani bychom samozrejme volili z HRW tak, aby reseni bylo mozne s minimem "odvozovacek", jak Vy pisete. Pripadne "matematicke" problemy budou sdeleny (pozor, derivace funkce x na druhou podle x neni matematickym problemem ve druhe tride na FSI VUT v Brne!),

s pozdravy (i pranim peknych Vanoc a dobreho roku 2005!)

Jiri Spousta

Zkouška z Fyziky II. (A.L., 22.12.2004 12:05) Reagovat

Měl bych dotaz na svého přednášejícího(doc. RNDr. Jiří Spousta, Ph.D.) ohledně zkoušky z Fyziky II. U zkoušky na Fyziku I. jsem obdržel společně se zadáním i tahák, kde bylo nespočet pomíchaných vzorců, což nebylo tak špatné, protože některé vzorce jsem si alespoň částečně pamatoval a při dohledání si byl student přece jen více jistý. Vy jste ale na přednášce oznámil, že podobné pomůcky nám u dvojky nedovolíte. Bude tedy alespoň forma zadání písemky podobná té ze cvičení? Většinou máme příklady bez číselných hodnot, tedy žádná kalkulačka (prostě něco málo v hlavě a k tomu samé integrály a odvozovačky) není to vůbec špatné (nutno podotknout jak kdy). Moje otázka tedy zní, bude to písemka pro počítání na kalkulačce nebo na papíře (bráno s nadhledem)? Pokud bude ve Vaší kompetenci mi vyhovět a odpovědět, budu velice rád. S pozdravem váš student :o)

Re: Nelogický systém zkoušky (Spousta, 20.12.2004 11:26) Reagovat

Vážený pane, tento systém zkoušení se ustanovil na základě dlouholetého vývoje a pečlivého sledování trendů přístupu studentů k výuce předmětů Fyzika I a Fyzika II. Váš názor lze považovat za jeden z dvou možných extrémů přístupu k motivaci studentů pracovat během semestru soustavně, a to ten, že nemotivuje příliš. Spolehl byste se na to, že student je přeci svéprávný člověk, který ví, co je pro něj nejen v daný moment výhodné, ale i vhodné do budoucna. Sdílíme jej s Vámi. Bohužel ale realita je taková, že ztráty, které by tímto přístupem ke studentům "byly uštědřeny" celkovému počtu studentů, jsou takového rozsahu, že jsme museli přistoupit k nepopulárnímu a dle mého soudu i mírně středoškolskému přístupu ke studentům - sledovat a pravidelně kontrolovat přípravu během celého semestru tak, aby byli studenti schopni se k jistě náročným zkouškám připravit v odpovídajícím rozsahu a míře průběžně. Jsme toho názoru, že zvládnout přípravu jen v průběhu samotného zkouškového období je pro mnoho studentů nemožné.

Na část Vašeho dotazu, týkající se špatného hodnocení výborných studentů, Vám chci sdělit, že vždy existuje možnost přezkoumat výsledky a hodnocení zkoušky ředitelem ústavu a garantem předmětu.

S úctou

J. Spousta


<< <  1 2 3 4 5 ...53 54 55 56 57 58  > >>
© 2003 designed by RAW4U

PDVisual    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství     Admin    Mapa serveru